Андреева Л. А., Андреева Л. К. Секулярный или постсекулярный мир? Верификация концепций // Социологические исследования. 2015. № 3(371). С. 82–88. [Andreeva L. A., Andreeva L. K. (2015) Secular or post-secular world: verifying conceptions. Sotsiologicheskie issledovaniya [Sociological studies]. No. 3: 82–88. (In Russ.)]
Исаев И. Рецидив теократической утопии: церковь и феодальная государственность в расколе. Историко-правовые вопросы взаимоотношений государства и церкви в истории России. М.: ВЗЮИ, 1988. С. 110–119. [Isaev I. (1988) Recidiv teokraticheskoj utopii: cerkov i feodalnaya gosudarstvennost v raskole. [Recurrence of a theocratic utopia: church and feudal statehood in split] In: Istoriko pravovye voprosy vzaimootnoshenij gosudarstva I cerkvi v istorii Rossii [Historical and Legal Questions of Relationship of the State and Church in the History of Russia]. Moskow: VZYUI: 110–119. (In Russ.)]
Серто М. де. Изобретение повседневности. СПб.: Издательство европейского университета, 2013. [Certo M. de (2013) Iizobretenie povsednevnosti. [Invention of Daily occurrence]. Saint-Petersburg: Izdatelstvo evropejskogo universiteta. (In Russ.)]
Тойнби А. Постижение истории. М.: Издательство Пресса, 1991 [Tojnbi A. (1991) A Study of History. Moscow: Izdatelstvo Pressa. (In Russ.)]
Bühlmann W. (1978) The Coming of the Third Church. New York: Orbis Books, Camps.
Jenkins F. (2002) The Next Christendom: The Coming of Global Christianity (Future of Christianity Trilogy). Oxford: Oxford University Press.
Rosenthal E. (1962) Political Thought in Medieval Islam. Cambridge: Univesity Press.
Poupard P. (1985) Chiesa e culture. Milano: Vita e Pensiero.
Verstraelen Frans J. (2007) “Jenkins’ The Next Christendom and Europe”. In: Global Christianity: Contested Claims. Amsterdam: Rodopi.
Комментарии
Сообщения не найдены